14 Nisan 2012 Cumartesi

Hindistan Cevizli Revani...

Bu tarifimi de yine arkadaşım Sevgili MARİFETANE'nin ev sahipliği yaptığı etkinliğe gönderiyorum...
Malzemeler:
yarım paket hindistan cevizi rendesi
1 su bardağı irmik
2 su bardağı un
3 adet yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın

Şerbeti için

3 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
bir yemek kaşığı kadar limon suyu

Öncelikle revanimizin şerbetini hazırlayalım.Bir tencerenin içine 3 su bardağı suyumuzu ve yine 3 su bardağı şekerimizi koyup kaynatalım.Kaynayınca limon suyunu katalım.Bir iki taşım kaynadıktan sonra ateşten alıp soğumaya bırakalım.Ben daha büyük bir kabın içine soğuk su koyup ,şerbet tenceresini üstüne oturttum.Böylece daha çabuk soğuyor.

Revanimiz için de toz şekeri ve yumurtaları iyice çırpalım ve diğer malzemeleri de katıp,karıştıralım.Yağlanmış tepsiye döküp üstü kızarana kadar pişirelim.
Revanimiz sıcak ,şerbetimiz soğuk olacak .Revanimizin şerbetini dökelim.Şerbetini çekince dilimleyip,servis yapalım...Üstünü cevizle , fındıkla ya da hindistan ceviziyle isterseniz süsleyebilirsiniz.Afiyet olsun...

4 yorum:

yurdagül dedi ki...

hayırlı günler arzumm canım bacımm geldim canısım alınma ravaninden yemeye geldim ellerine sağlık yiyen herkese afiyet şifa olsun.bu aralar tatlı krizim tutdu ne görsem tatlı niyetine yiyorum:))))

canısım güzel dileklerin için sağol varol ALLAH razı olsun sağlık ve mutluluk dolu geçsin hafta sonun sevgilerimi selamlarımı bırakıyorum..

perşembe günü iş görüşmesine gittim o gün bugün biraz üzgün durumdayım acaba çağrılcakmıyım diye ALLAH dan hayırlısı bacısım öptümm dualarında beni unutma..

Arzu'nun hobileri dedi ki...

canım hoşgeldin çok sevindim uğramana.ah yakın olsaydık keşke neler yapardık kimbilir.sağol canım benim.afiyet olsun canım ye tabii.şekerin belki düşüyordur dikkat aman!

İnşallah görüşme olumlu sonuçlanır canım.dua edecem sana inşallah kabul olur.bende seni kocaman öptüm.sizin de hafta sonunuz çoook güzel geçsin bacım benim :)Allah hepimizden razı olsun :)

anne eli gibi dedi ki...

hindistan cevizi revaniye çok yakışır ellerinize sağlık.
keyifli pazarlar...

Arzu'nun hobileri dedi ki...

çok teşekkür ederim arkadaşım.sizede iyi pazarlar dilerim.sevgiler...